5 tendències a instagram per aplicar al negoci

El món dels negocis està canviant cada cop més ràpid, especialment si parlem de la versió digital de les empreses i el comportament del públic, ja acostumat a solucionar dubtes, buscar informació o comprar a través d’internet. Estar atenta a les tendències a instagram i a les xarxes socials et permetrà conèixer el teu públic i aconseguir la seva fidelitat gràcies a una connexió única i indestructible, si hi dediques temps a cuidar-la i escoltar-la.    

Mostrar el que fas a la teva empresa a través de les xarxes socials i explica qui ets a la audiència, amb la voluntat que algun dia entri per la porta perquè li agrada allò que fas i com ho fas. Vols saber què és el social media màrqueting?

Quina empresa ha de tenir presencia a Instagram?

Si el teu públic es troba en aquesta xarxa, estar al dia de les tendències a Instagram i potenciar la comunicació de marca a través dels canals socials pot obrir moltes possibilitats de venta. La publicació constant augmenta la visibilitat i permet mostrar els valors de l’empresa per aconseguir més clients.

Instagram és una xarxa social amb més de 700 milions d’usuaris i més de 25 milions de companyies arreu del món que l’utilitzen per donar a conèixer la marca i el negoci físic a través del món online. El marketing a xarxes socials permet interactuar amb la comunitat i conèixer els seus gustos, a més de ser una via d’entrada de comentaris i contactes.

Instagram és un mitjà especialment visual. La plataforma permet utilitzar imatges i vídeos que es poden editar facilment per fer-los més atractius a la vista. És un format que és tendència al món online ja que és fàcil de consumir, ràpid i proporciona informació molt clara. Permet connectar amb el públic i dona visibilitat a la marca. Com empresa has de saber que t’hi jugues molt. La línia entre un perfil professional, ben o mal gestionat, és molt fina. El seu èxit està en crear una estratègia ben definida, la planificació dels continguts, material gràfic de qualitat i escoltar a l’audiència per donar allò que més els agrada i està en línia amb el negoci.

Instagram és un canal social obert a la creativitat i la originalitat per despertar l’interès de l’audiència que passa l’estona amb el mòbil. És l’espai perfecte per mostrar l’organització de forma transparent i autèntica, i eliminar distàncies.

Coneixes les novetats d’ Instagram per aquest 2020?

1. Creació d’Stories a Instagram

És una bona eina per potencia la visibilitat de la marca mitjançant vídeos efímers que no perduren i permeten a empreses i marques ser més informals. Encara que tenen una durada de 24h i després desapareixen, són publicacions que acosten la marca al teu públic.

Des que van aparèixer les stories a Instagram, no només ésa important treballar bé el “feed” (mur principal), dedicar temps a crear histories i fer ús de la creativitat per millorar la interacció amb el teu possible client i la reputació del perfil d’empresa. Els Stories creen vincles entre empresa i audiència, aconseguint informació dels seus gustos i necessitats mitjançant preguntes, enquestes, jocs …  una tendència a Instagram que t’ofereix aquesta plataforma.

Vols saber per què les publicacions Instagram Stories tenen menys abast?

2. Contingut amb més profunditat a Instagram TV

Fer vídeos explicant qui ets, que vens i perquè estàs aquí està revolucionant les marques a les xarxes ja que ens permet arribar a un públic més jove i fa que l’usuari passí més temps a la plataforma.

Com el seu nom indica, IGTV funciona com un canal de televisió on el públic  pot trobar el contingut que més l’interessa, classificat per temàtiques. La idea d’aquest nou format és copiar la TV a demanda, com si estiguessis mirant Netflix.

Al canal IGTV es poden pujar vídeos de fins a 10 minuts i no desapareixen del perfil, cosa que permet que els possibles clients tinguin la informació dels teus serveis sempre que la necessitin. Una de les utilitats més interessant d’aquesta t’endencia a instagram TV és l’opcio d’incloure un enllaç a la publicació per dirigir a l’usuari fins a la pàgina web corporativa amb tota la informació dels productes i serveis que s’ofereixen.

IGTV vol fer la competència a YouTube com a plataforma de vídeo online. YouTube és el segon motor de búsqueda desprès de Google on es cerca informació en format audiovisual i encara va per endavant.

3. Estrategia de continguts a Instagram. Prepara molt bé els missatges!

Enganxa a l’audiència amb la informació que acompanya les fotos. Ser original i personalitzar els textos amb informació del negoci, farà un perfil diferent al de la competència. Despertar l’interès i  donar solucions a través de les publicacions és una manera efectiva de cridar l’atenció del teu possible client.

4. Col·laboració amb microinfluencers

Les petites i mitjanes empreses poden col·laborar amb micróinfluencers per augmentar la visibilitat de la marca. Aquests perfils tenen molta influència en la seva comunitat i poden ser una entrada de nous seguidors i influir en la decisió de compara gràcies a l’autoritat sobre la seva audiència.

Buscar un perfil amb una mitja de 10M seguidors que col·labori amb la marca pot ser una bona opció per arribar a més públic.

4. TIK TOK arriba amb força

És una aplicació molt popular entre el públic més jove per crear vídeos musicals. Instagram no vol quedar-se a la cua i està preparant una nova eina per fer competència a tik tok.  

Si el teu públic és jove i la teva filosofia permet un contingut molt informal, pot ser interessant participar amb aquest format. Crida l’atenció d’aquest segment de públic que demanda un contingut ràpid, divertit i viral.

A Instagram és positiu crear publicacions diferents; Continguts informatius, educatius,  d’entreteniment… Proba les eines que t’ofereix Instagram per tenir més opcions a l’hora de mostrar les cares de la teva marca i guanyar l’interacció del public.

5. Els likes deixen de ser visibles

A partir del 2020, és oficial que la qualitat del contingut superarà a la quantitat. Comença a donar importància a la quantitat de vegades que s’ha compartit una publicació i a les publicacions guardades, tal i com ho fa l’algoritme d’Instagram.

S’està fent una proba a nivell mundial on Instagram a deixat de donar visibilitat al nombre de “likes” d’alguns perfils aleatòriament. La idea és potenciar que els usuaris comparteixin el contingut i no donar tanta importància al número de “likes”. Una xifra que afecta més del que ens pensem, sobretot en adolescents amb publicacions que aconsegueixen pocs “m’agrada”.

Preocupat per tenir un perfil rellevant per l’algoritme d’Instagram i per la teva audiència. Instagram  personalitza l’experiència per cada usuari a partir d’aquestes sis variables convinades:

  1. Interès
  2. Novetat
  3. Freqüència
  4. Seguiment
  5. Relació
  6. Utilitat

Mitjançant una estratègia de continguts en mitjans socials podras treballar aquestes sis variables de manera correcta i eficaç i  generar més compromís i fidelitat amb la teva comunitat.

En definitiva, la millor opció per professionalitzar el perfil d’empresa és definir una estratègia que utilitzi les tendències a Instagram adaptades a la filosofia pròpia. Adaptar-se a les novetats farà que la teva marca estigui al dia i en consonància a les costums de la societat.  

Aporta contingut de valor amb les teves publicacions i sigues constant per estar present en el mòbil d els potencials clients. una de les teves prioritats a les xarxes socials ha de ser que l’algoritme d’Instagram entengui que el teu contingut és interessant per la teva comunitat.

Aplicar les tendències a Instagram al negoci és una aposta de futur!


cta-aventura-digital-

Desplaça cap amunt
Obrir whatsapp
1
Vols que parlem?
Hola, 👋🏻
Com et puc ajudar?