Internet és la fórmula per tenir més clients. És un aparador com el de la teva botiga però exposat al món. Està obert els 365 dies de l’any i les 24 hores al dia, així que les possibilitats que vegin els teus productes o s’interessin pels teus serveis es multiplica.
Internet no només ajuda a tenir més clients a negocis de venda online, també augmenta la presencia de clients a la teva botiga o establiment.
L’aparador és important.
La presentació o escenografia ha de ser atractiva, els productes han de representar la temporada o els interessos dels possibles clients. Ha d’estar net i polit i que s’entengui el concepte del negoci, doncs el mateix passa amb la presentació online del teu negoci o empresa.
Si tens una pàgina web o estàs pensant en crear-ne una, ha de seguir les normes de disseny, accés i seguretat web que requereixen els cercadors per evitar problemes i aconseguir que els navegants et trobin a internet i tinguis l’oportunitat de fer créixer la clientela. De la mateixa manera que si tens xarxes socials corporatives, han de seguir una línia professional i no penjar-hi qualsevol cosa. Poden ser de gran ajuda pel negoci però també convertir-se en el pitjor enemic per la teva reputació.
5 eines digitals per tenir més clients
1. Pàgina web
No et pots plantejar augmentar les vendes si l’empresa o marca no té presencia online. Es poden aconseguir més clients per mitjà d’una pàgina web, el centre de l’ecosistema digital d’un negoci, tot i que, si actualment no tens mitjans per invertir en una web ben feta, hi ha l’opció de les xarxes socials d’empresa.
Tenir una pàgina web empresarial és la primera opció perquè dona moltes possibilitats estratègiques i tècniques a l’hora de posicionar el negoci en els llistats de cercadors com Google, Bing, Safari, etc. Les persones ho busquem TOT a internet, no perdis aquesta oportunitat.
Un site permet incloure contingut relacionat amb el negoci i mostrar què fa l’empresa, quins productes fabrica o ven, mostrar l’equip de professionals que hi ha al darrere, etc.
Les funcions que pot tenir una pàgina web poden ser diverses;
- Actuar com a targeta de presentació del negoci a internet.
- Botiga online per vendre productes o serveis.
Depenent dels objectius empresarials es definirà el disseny i el desenvolupament web que ha de tenir el site. Quin és el teu cas?
2. Comptes Socials
La web és la primeríssima opció, ara bé, també es pot optar per un format més econòmic mitjançant la gestió de xarxes socials corporatives. Tot i que són mitjans de comunicació que tenen els seus secrets, i de vegades no és tant senzill com sembla, és una opció que moltes marques han utilitzat en una primera etapa i els ha permés créixer digitalment a través de la comunicació per mitjans socials.
Les xarxes socials són un mirtjà de comunicació, per tant, tenen com a principal objectiu el de donar a conèixer una marca en comunitats digitals. És cert que cada cop s’estan donant noves funcionalitats a nivell empresarial, com la creació de catàlegs a Facebook o la venda a través d’Instagram Shopping.
3. Base de dades
Si encara no ho fas, la recopilació de dades de clients i no clients ha de ser un obligació per l’empresa, a partir d’ara.
Aconseguir dades personals com noms i cognoms, telèfon mòbil, correu electrònic, adeça postal, etc. és un actiu amb molt de valor per una empresa. Et recomano que a partir d’ara comencis a crear un arxiu amb fitxes de cada client que et visita amb informació bàsica (dades de contacte) i servei pel qual s’ha interessat o producte comprat. Totes les grans empreses ho fan, i mira on han arribat!!
Tant a nivell online com offline hi ha unes obligacions legals en relació a l’emmagatzematge de dades personals, informa-te’n!
En màrqueting digital, les bases de dades ens permeten recopilar informació dels clients i no clients i traçar estratègies de comunicació i màrqueting per la captació de nous clients o la fidelització dels actuals.
4. Publicitat a xarxes socials
Per sort de les petites i mitjanes empreses, la publicitat ja no és el que era. Ara, una petita empresa pot destinar una quantitat de diners a promocionar el seu negoci, sense comportar una despesa elevada.
Que la publicitat digital sigui accessible no implica que sigui fàcil. Per optimitzar la inversió en les campanyes de publicitat i extreure els màxims resultats calen coneixements tècnics. Tot empresari vol; gastar poc i guanyar molt. La publicitat social així com tots els suports digitals de publicitat estan en constant evolució i requereixen d’anàlisi i control per no perdre diners i mostrar una imatge de marca professional.
La publicitat online es pot utilitzar per treballar la promoció de la pròpia marca o incrementar la venda de productes i serveis. La definició de l’estratègia de publicitat online dependrà dels objectius definits per l’empresa.
5. Analítica i estratègia online
És difícil sobreviure en el món dels negocis i per això l’anàlisi de les dades de les accions realitzades per l’empresa és cada vegada més necessària i essencial per tirar endavant i adaptar-se a les oportunitats que brinda el mercat.
Les accions digitals tenen el gran avantatge de ser totalment quantificables si se segueixen els processos que toca, una opció molt interessant per la direcció de l’empresa que està interessada en l’evolució i la consecució d’objectius.
Quina és la teva l’estratègia per tenir més clients i fer créixer en digital el teu negoci?