El món digital ha entrat a les nostres vides arrasant amb tot, les formes de comunicar-nos entre nosaltres, nous formats, la manera de comunicació entre empresa i client, els sistemes d’informació de la societat, … i moltes altres coses que encara no sabem i estan per arribar.
Amb tots aquests canvis, els petits negocis que utilitzin les formes de comunicació digital per adaptar-se a la nova situació i aprofitar les avantatges que brinda la democratització de la nova comunicació, tenen molt a guanyar.
Comunicació digital per negocis
La tecnologia i els nous mitjans de comunicació han fet sorgir situacions que abans no es donaven a la nostra societat, com per exemple, l’aparició dels mitjans de comunicació socials, com ara Facebook ha democratitzat la publicitat pels petits negocis. Avui en dia, amb una estratègia de publicitat al darrere, tot negoci, pime o autònom té capacitat econòmica per fer campanyes de publicitat dels seus serveis o productes i arribar a un públic més extens que encara no el coneix.
Fins i tot, sense invertir ni un euro, les xarxes socials permeten mostrar allò que una petita empresa ofereix als seus clients. Això sí, cal invertir temps i tenir un objectiu ben definit en l’estratègia social media per dir allò que realment catparà l’atenció del client potencial.
El paper del públic en pimes
De la dita; “el client sempre té la raó” hem passat a “el client és el centre de l’estratègia”. Ara toca escoltar i fer que se senti especial. Hi ha tanta competència que el tracte amb el client és un factor clau per aconseguir la seva fidelització. Perquè en termes de marketing, és molt més costós aconseguir un nou client que fidelitzar a aquells que ja et coneixen. En una estratègia de marketing, també en digital, cal planejar-se qui és el teu públic objectiu? A qui et vols dirigir? És possible que trobem més d’un perfil i l’estratègia digital s’hagi de dividir.
Quina és la teva imatge de marca?
Les marques tenen una feina important a desenvolupar en la creació d’una imatge de marca pròpia. La percepció que el públic té de tu és el que importa, però la configuració d’aquesta imatge depèn de tu mateix i els esforços per tenir clar qui est, cap a on vols créixer i quins resultats vols obtenir. Tres qüestions que tot negoci s’ha de plantejar per avançar i tirar endavant avui en dia on la competència és ferotge i els temps empresarials són complicats.
El marketing digital per negocis
Potser no coneixes el marketing digital i creus que no és per tu. Dit ras i clar, el marketing digital és un conjunt de tècniques que ajuden a les empreses a vendre més o tenir més clients a través d’internet. T’interessa?
Encara que tinguis una estratègia de marketing creada necessites una estratègia digital que tingui en compte els clients que busquen la teva web a internet o consulten les teves xarxes socials per saber qui ets.
Com créixer en digital en petits negocis
És possible que pensis que per ser un petit negoci, un autònom o una empresa de pocs treballadors això no vagi amb tu. Només et demano una cosa, pensa en un futur no molt llunyà. Si ens fixem en l’evolució digital en negocis dels últims anys, és una qüestió de temps que et toqui fer el canvi i, per la meva experiència et puc dir que és millor que el moment t’agafi quan ja hi estàs posat que adonar-te que la resta ja té la transformació digital del negoci per mà. Perquè els negocis es mesuren amb altres negocis i potser creus que no et cal però si tot el teu voltant, especialment la competència, ha decidit créixer en digital i evolucionar cap a noves formes de negoci, no hi ha res a fer. Si la teva competència està al capdamunt del sector en l’evolució digital tu estàs al darrera i costarà més posicionar-te a internet.
Evolució no vol dir canviar-ho tot, no, ni molt menys. L’experiència i els anys darrere el taulell han de servir per crear una estratègia pròpia i única que ningú més pugui replicar. Comunicar els valors del teu producte únic ha de ser l’origen de la comunicació digital i el centre de l’estratègia de marketing digital.
Encara el futur com una oportunitat o més ben dit, com a moltes oportunitats que faran evolucionar el teu negoci per continuar fent allò que t’agrada, allò que sents com una part de tu.