3 objectius de marketing digital per Pimes

objectius-de-marketing-digital

Si encara no has començat a treballar l’ecosistema digital de la teva empresa o tens poca cosa, has de saber que el primer que necessites definir és la fita principal que vols aconseguir per fer créixer en digital el negoci, tenir en compte el temps de dedicació i els recursos a destinar.

Per prendre una decisió com aquesta que et costarà una inversió de temps o diners, potser totes dues coses, és súper important prendre la decisió seguint els objectius empresarials del negoci. És possible que com a empresa en tinguis més d’un, però per començar, et recomano que facis l’exercici de reconèixer aquella meta que defineixi l’entitat i que representi un avantatge davant la competència, ja sigui econòmicament o en termes de reputació de marca.

Si et trobes en aquesta situació, és possible que un dels 3 objectius de marketing digital que presentem a continuació et serveixi per començar a treballar de forma endreçada i coherent dins d’aquest món.

Objectiu 1: Reputació de marca

Si vols posicionar la marca en les primeres pàgines de cercadors a internet i el nom de la teva empresa o marca personal sigui un referent en el sector, has de treballar aquest objectiu de marketing digital.

Per arribar a la teva meta hi ha varies accions que es poden generar a internet per millorar la reputació de marca. En aquest cas, l’empresa ha de demostrar que és experta en els productes que ven o serveis que ofereix, per tant, els canals online de la companyia han d’estar perfectament treballats i optimitzats i la comunicació ha de demostrar aquesta experiència.

En aquest cas, la pàgina web corporativa ha d’incorporar tota la informació que un usuari o possible client necessiti en cas que hagi de consultar-la. Si es vol mostrar que l’empresa és la millor en el seu camp, cal innovar i destacar en algun aspecte respecte a la competència.

Els comptes socials han de tenir la informació corporativa optimitzada i fer una gestió diària de continguts. Fer bé les coses és important, però també ho és, fer-ho saber. Crear un contingut de valor, tant en temàtiques de rellevància per la seva comunitat com en formats.

Totes les accions que tinguin a veure amb l’empresa a nivell offline s’han de traslladar a la versió online, ja sigui en web, en xarxes socials, o altres mitjans de comunicació. Així com totes les accions que siguin rellevants pels mitjans de comunicació tradicionals, ho són també pels mitjans digitals. Encara avui dia, aparèixer en un mitjà de comunicació com la tv, premsa o ràdio, és un símbol de prestigi i autoritat que cal mostrar a l’ecosistema digital del negoci.

Objectiu 2: Presencia a Xarxes Socials

Una Pàgina a Facebook, un compte a Twitter, un perfil a Instagram o Linkedin … són els principals mitjans socials utilitzats per empreses.

Estar a les xarxes socials a nivell empresarial no és un objectiu en sí, es una tàctica que permetrà solucionar unes necessitats, com per exemple, treballar la imatge de marca de l’empresa, disposar d’un mitjà d’atenció al client o gestionar un sistema de reclutament de personal.

La veritat és que la majoria de pimes i autònoms que tenen comptes a Facebook, Instagram, Pinterest, … el seu objectiu a través de mitjans socials és treballar la imatge de marca i donar-se a conèixer. Avui dia les xarxes socials són uns mitjans de comunicació imprescindibles, especialment per les petites i mitjanes empreses que tenen menys recursos per destinar a la promoció del negoci.

Treballar la gestió de contingut a través del social media també és una forma de millorar la reputació digital, el primer objectiu de l’article.

Has de saber que actualment, no només es tracta d’obrir un compte i fixar-se en el comptador de seguidors, els algoritmes de les grans comunitats en línia volen que els seguidors estiguin desperts i interactuïn amb les marques. Si aconsegueixes aquest intercanvi d’impressions, comentaris, likes, cors, etc. el teu perfil o pàgina corporativa tindrà més opcions de créixer.

És per això que cal crear un contingut de qualitat que tingui interès per la comunitat digital. Als amics, seguidors, contactes online se’ls ha d’escoltar i per fer bé aquesta gestió de xarxes cal temps, t’interessa saber com utilitzar els mitjans socials en negocis?

Les xarxes socials d’avui dia permeten estar en contacte directe amb l’audiència que poden ser clients o futurs clients. Aquesta facilitat de comunicació permet que l’empresa tingui molta més informació del públic, ara bé, no totes les companyies se l’escolten. Aconseguir una comunitat en línia fidel i activa és més complicat del que sembla però és una inversió a llarg termini. L’empresa que escolta a la seva audiència a través de les xarxes socials, aconsegueix clients més fidels a la marca.

Objectiu 3: Venta de productes online

Si tens una botiga o una empresa de serveis, el món digital dona solució a problemes de delimitacions físiques.

Hi ha varies opcions de venta online, ja pot ser a traves d’un ecommerce on la venta és 100% digital. La web de l’empresa ha de ser una botiga online amb un catàleg amb tota la informació de productes i serveis que ofereix, a més d’incloure una forma de pagament digital.

També pot optar pel sistema de venta assistida. Si en el teu negoci no és possible crear una shop online, pots centrar l’estratègia de venta online a aconseguir contactes a través d’internet que seran gestionats per comercials.

Aquest objectiu de marketing digital està molt relacionat a accions de publicitat que focalitzades a aconseguir contactes. El preu de les accions relacionades a objectius de venta pot ser molt variable en funció del negoci i el cost dels productes a la venta i la segmentació del públic. Si es tracta d’un producte per un públic molt reduït i de cost elevat, entenem que la inversió en publicitat per aconseguir els objectius de venta serà elevada.

Si el teu negoci es troba en una fase inicial del procés de digitalització i promoció de marca, pots començar per algun d’aquests 3 objectius de marketing digital. Tots tres faran créixer en digital el teu negoci i t’ajudaran a millorar les expectatives empresarials.

cta-aventura-digital-

Desplaça cap amunt
Obrir whatsapp
1
Vols que parlem?
Hola, 👋🏻
Com et puc ajudar?