Quantes xarxes socials tens obertes? Segur que més d’una, i de dues… Tota empresa, petita o gran, ha d’aprofitar l’estona que la societat es troba navegant per aquests mitjans per donar-se a conèixer, és a dir, utilitzar els mitjans socials en negocis com a canals de comunicació corporativa.
Els mitjans de comunicació social o xarxes socials són un altaveu perfecte per crear una comunitat de seguidors al voltant d’un negoci per fer-los arribar els missatges i donar a conèixer tot allò que fa l’organització a través del món digital.
Com fer ús dels mitjans socials en negocis?
Primer de tot cal especificar que hi ha moltes formes d’utilitzar les xarxes socials en els negocis, però l’única que porta cap al bon camí és aquella que analitza i actua en conseqüència dels resultats. Per una empresa, el més important abans de llançar-se a obrir comptes és plantejar-se una sèrie de qüestions:
1. Amb quin objectiu utilitzaré les xarxes socials?
2. Quina disponibilitat de temps puc dedicar-hi?
3. Qui s’encarregarà de la gestió diària i quins coneixements i habilitats digitals té?
4. En quina o quines xarxes socials està present el meu client?
Amb aquestes 4 preguntes es pot augurar el futur de la comunicació digital d’una empresa.
Una gestió professional de xarxes socials requereix d’un estudi previ del target, de la competència i la creació d’una estratègia de comunicació en mitjans socials. Sense una planificació de continguts, les idees s’acaben, les publicacions es repeteixen i els seguidors deixen de participar en el debat i comencen a desaparèixer. Es possible que hagueu sentit a parlar dels algoritmes de Facebook o Instagram. Són malèvols i fan que els professionals que ens dediquem a aquest món de la comunicació online haguem d’estar atents als canvis per avisar a clients i donar idees per adaptar les publicacions i no perdre notorietat dins dels gegants com Facebook, per exemple.
4 consells bàsics per la gestió de xarxes socials
1. Optimització de les xarxes socials
Un cop has decidit a quines xarxes socials estaràs present, has de customitzar el canal. Li has de donar la teva imatge de marca per facilitar que reconeguin el negoci amb un cop d’ull. Utilitzar els formats i mides d’imatge que toquen, evitar que el logotip es vegi pixelat o no estigui ben adaptat pot crear una imatge poc professional i dificultar tenir més clients.
2. Planificació i creació de continguts
Creació d’una graella amb els continguts que vols publicar. Quins tipus de missatges vols compartir i una carpeta amb imatges.
Les imatges es poden comprar a bancs d’imatges de pagament o gratuïts com: pixabay, picography o freepik, entre molts d’altres. T’aconsello no abusar d’imatges comprades, en la mesura que puguis. Crea el teu propi material fotogràfic dels productes que vens, els materials que utilitzes, l’espai de treball, el personal que forma el teu equip, etc. Personalitzar les teves publicacions i fer que siguin autèntiques farà que el contingut compartit sigui únic.
Evita que les idees s’acabin amb una planificació de continguts per no entrar en un espiral de contingut idèntic i sense encant, que acabarà per avorrir als seguidors. Tingues en compte les estadístiques que t’ofereixen les xarxes socials i analitza els formats amb més abast, així com les hores de publicació més adients pels teus seguidors. 👍
Tu coneixes millor que ningú al teu client i per tant, saps quins temes són del seu interès, quines preguntes tenen, dubtes que un professional com tu pot resoldre, etc. Crear un contingut de valor que tingui interès pel teu client o per la teva audiència, i compartir-lo a les xarxes socials és la forma de fer créixer la comunitat en línia, fidelitzar al client i també és la manera de guanyar nous clients i seguidors online.
Segueix les tendències de publicació d’Instagram per crear contingut interessant i actual.
3. Compartir Offline
Informa a tots els clients que et visitin que entrin als comptes socials de l’empresa, es facin seguidors, comparteixin la seva experiència i etiquetin el negoci a les seves publicacions. És una forma de fer promoció a través dels teus contactes, el boca orella de tota la vida!
4. Publicitat en xarxes socials
La promoció del negoci a les xarxes socials t’interessa si vols arribar a més públic. Impactar a un públic localitzat al voltant del teu establiment o que tingui interessos afins a la teva empresa, ajudarà a créixer el negoci. Donar visibilitat a la teva imatge, productes i serveis és una forma de donar a conèixer l’empresa i treballar perquè la teva marca els sigui familiar. El pas previ a la compra és aconseguir la confiança suficient del públic.
Ara només falta que facis la reflexió al voltant de l’ús dels mitjans socials del negoci i decideixis què fer a partir d’ara. Vas per bon camí o necessites ajuda?