Avui dia les petites empreses tenen opcions diverses per promocionar el negoci a nivell digital. Mostrar els productes i serveis a internet sense comportar una gran despesa econòmica per la PIME és possible. Si tens una botiga, un hotel, una oficina de serveis i et preguntes fins a quin punt és viable invertir en publicitat digital i què pot fer pel negoci, aquest l’article t’interessa.
Què entenem per Publicitat Tradicional
La publicitat és, i ha estat, una eina de propaganda i promoció de les empreses des de l’època dels Egipcis o l’antiga Grècia. Durant la revolució industrial als Estats Units i Anglaterra, és el que entenem avui dia com les bases de la publicitat.
Els mitjans com la televisió, la radio o mitjans escrits, són els habituals. S’entenen com la base de la publicitat de masses, tot i que avui dia, amb les noves tecnologies i formes de consum de la societat, els canals i mitjans publicitaris de confiança de les empreses han començat a ser digitals.
Què és la publicitat digital?
Entenem per publicitat online tots aquells anuncis o estratègies de promoció que es fan a internet per captar l’atenció de l’audiència que navega per les xarxes socials, les pàgines web o està buscant informació a Google.
Hem d’entendre que hi ha varies maneres d’aplicar els mètodes publicitaris, depenent del moment en el que es troba el possible client. En termes de costos, la publicitat que satisfà les necessitats d’informació a un nivell més bàsic serà més econòmica que la publicitat que està en una fase avançada del procés de vendes. Per altra banda serà més costosa si l’objectiu és captar el client o fer una venda. En qualsevol dels dos casos, la publicitat digital ha democratitzat els serveis de la publicitat, és molt més econòmica que els mitjans tradicionals i accessible per petits negocies i pimes.
Quant invertir en publicitat digital?
A mode d’exemple, amb una estratègia de publicitat social tens l’opció mínima de destinar 1€ al dia per promocionar la teva marca a les xarxes socials. Aquesta petita inversió empresarial et permetrà ampliar la visibilitat a Instagram o Facebook i t’ajudarà a consolidar el negoci a nivell digital.
Un avantatge de la promoció online, tot i que no sembli destacable és l’opció de monitorització i anàlisi de qualsevol acció a internet. Conèixer els resultats d’una campanya de publicitat a Instagram permeten optimitzar la inversió al màxim i aconseguir millors resultants, invertint el mateix. La informació és poder, una informació que les petites empreses també poden tenir sense grans costos.
Què pot fer la publicitat online per un petit negoci?
- Donar visibilitat. Crear estratègies a xarxes socials per arribar a públic que no et segueix i està interessat en la teva marca.
- Diversificació de la inversió. La publicitat digital permet invertir en canals diferents per accedir a un públic molt concret o diferenciat. La segmentació en el consum i ús de mitjans d’informació és un tret característic de la societat actual, per això és important ampliar el radi d’acció de les empreses i no jugar-s’ho tot en una carta.
- Treballar la imatge de marca. Si vols millorar la reputació de l’empresa en un sector o que el públic et reconegui per un tret determinat, necessites una estratègia complerta d’identitat. A través de la publicitat, crear impactes amb missatges clars ajudarà i accelerarà el procés.
- Augmentar les ventes i tenir més clients. Tenir més ingressos és l’objectiu final de tota empresa, si estàs disposada a invertir en publicitat per aconseguir noms i cognoms de possibles clients i que el departament comercial acabi de fer la feina o vendre directament per internet. La publicitat no és una opció sinó una necessitat.
En definitiva, la publicitat online pot aportar grans avantatges per una marca o empresa si es fa correctament. És un error pensar que aquesta opció només està a l’abast de grans empreses i corporacions. Actualment hi ha moltes opcions de publicitat per petits negocis i sense grans inversions. Contacta per saber-ne més!