L’abast o “alcance” és la quantitat d’usuaris que han vist la teva publicació, una única vegada. Vols saber si l’abast dels teus continguts a Instagram és el que toca? Et donem algunes dades per esbrinar-ho.
Entenem les dades d’abast com una mitja de visualitzacions del teu contingut a xarxes socials, per saber si la teva estratègia de publicació està aconseguint les resultats adequats, segueix llegint l’article 😉
Quina és la mitjana d’abast a Instagram?
Tenir bones o males dades d’abast en el teu compte d’Instagram dependrà del nombre de seguidors del compte, per calcular la teva situació el primer és mirar el nombre de seguidors del compte i considerar el següent:
S’estima que per comptes de menys de 10.000 seguidors, el percentatge d’abast mitjà que aconsegueixen les publicacions al feed és d’un 26%.
Et deixem alguns càlculs fets per posar-ho fàcil;
– Si tens 500 seguidors, l’abast de cada publicació hauria de ser, com a mínim de 130.
– Si tens 1000 seguidors, l’abast hauria d’estar sobre els 260.
– Per 2000 seguidors, cada publicació en el feed ha de tenir un mínim d’abast de 520.
– Amb una comunitat de 3000 seguidors l’abast de cada post ha de ser de 780, com a mínim, per estar en la mitja o per sobre la mitjana d’abast a Instagram.
Per les publicacions a stories les dades mitjanes són diferents. En l’actualitat es considera que l’abast mitjà d’Instagram en aquest format de publicacions és d’un 8,4%. Per tant:
– Si tens 500 seguidors, la mitja d’abast a històries d’Instagram és de 42.
– Amb una comunitat de 1000 seguidors, la xifra ha de ser igual o superior a 84, si vols estar en la mitjana.
– Si tens 2000 seguidors, has d’arribar fins a 168 d’abast per saber que ho estàs fent correctament.
– Amb 3000 seguidors en el teu compte d’Instagram, la mitjana que has d’aconseguir d’abast o “alcance” és de 252.
Com millorar l’abast d’Instagram?
Ara que ja coneixes l’abast de les teves publicacions a Instagram pots valorar què fer a partir d’ara per milloarar o com a mínim, mantenir la situació.
Si no arribes a la mitjana d’alcance a Instagram que hem comentat, alguna cosa falla en la teva estratègia, cal revisar-la per obtenir els resultats desitjats.
Has de fer cas a l’algoritme d’Instagram perquè aquest et valori i noti que la teva publicació és rellevant, i per això és clau:
– Crear contingut de valor per la teva comunitat i que desperti interès.
- Aconsegueix alguna reacció de la comunitat a cada publicació per millorar les dades d’interacció que tant interessen a l’algoritme. Inclou CTA a les publicacions.
- Fes servir una escriptura persuasiva (copywriting) en els textos dels posts.
- Tingues en compte la imatge qu acompanya el missatge. Utilitza tots els formats disponibles a l’app com imatges i vídeos.
– Defineix les hores de millor publicació per la teva comunitat. Els primers minuts són els més importants per aconseguir bons resultats.
Com millorar l’abast a les històries d’Instagram?
- Utilitza les funcionalitats que van sortint a stories: enquestes, preguntes, qüestionaris, etc. Com més interacció aconsegueixis, millors resultats d’abast tindran les teves publicacions a històries.
- S’aconsella publicar amb freqüència a histories.
- Revisa les estadístiques a Instagram per conèixer què interessa més als teus seguidors.
- Crea contingut interessant i que faci quedar a l’usuari més temps en el teu compte.
Conclusions relacionades amb l’abast d’Instagram:
Les coses que has de considerar si vols treballar l’abast a Instagram en la teva estratègia de xarxes socials:
1- El feed té més abast que les stories. Per tant, si la teva meta és augmentar la comunitat, no et basis en la publicació a històries.
Aquestes serveixen per treballar altres mètriques d’Instagram, però l’abast no és una de les principals.
2- Què fer amb el 74% dels teus seguidors que NO VEUEN les teves publicacions? 😱
Una estratègia de publicitat a xarxes augmentarà aquestes dades mitjanes d’abast i a més, permetrà arribar a usuaris que NO et segueixen encara, però els interessi la temàtica, aconseguint així ampliar seguidors.
3- L’algoritme d’Instagram està pensat perquè milloris el teu compte, si t’estanques, o empitjores resultats, has perdut la batalla.
Com veure les dades d’abast a Instagram?
Per veure l’abast d’una publicació en concret pots anar directament a la publicació des de la teva aplicació d’Instagram. Just a sota del post hi ha l’opció de Ver estadísticas / Ver Insights.
Accediràs a aquesta pantalla:
Seguidament pots observar la procedència de les dades:
El primer gràfic indica les visualitzacions del contingut per part d’usuaris que ja et segueixen. Una xifra important és el “nombre d’usuaris nous” han visualitzat la teva publicació, ja que aquesta dada ens indica l’ampliació de l’abast del teu compte.
En cas que el compte tingui una estratègia de publicitat activa, les xifres d’abast solen augmentar considerablement.
En aquesta pantalla pots observar que també indica dades d’impressions. Les impressions per Instagram és un indicador que marca el nombre de vegades que un contingut es mostra, en aquest cas, es comptabilitzen totes les visualització d’un mateix usuari.
A més, es veu desglossat les diferents vies de visualització de la publicació.
Per tenir una idea de l’abast general de les publicacions, revisa les dades a l’opció: Resum d’estadístiques i filtra a 30 dies.
En aquesta pantalla tens més detalls sobre l’audiència com la localització, grups d’edat o sexe. També tens informació relacionada amb els formats de contingut que ha generat aquest “alcance”, si es tracta de publicacions a feed, stories, reels, … i dades concretes de les publicacions fetes durant el període seleccionat.