Per què serveix el màrqueting i la publicitat?

per que serveix el marketing

És possible que t’hagis plantejat més d’una vegada aquesta pregunta: per què serveix el màrqueting i la publicitat? Són tàctiques de venda? És una estratègia d’inspiració i investigació? És comunicació? Doncs és tot això. Perquè el màrqueting és un conjunt de tècniques per investigar tant els productes com el públic objectiu alhora que es necessita d’una bona creativitat per tal d’aconseguir una comunicació que promogui la venda de cada marca.

El màrqueting i la identitat de marca

El màrqueting no nomès fa créixer la visibilitat d’una marca, sinó que també ajuda a definir-la i a posar-se en contacte amb el públic. En una estratègia de màrqueting, el primer és definir el sentit i l’ànima de la marca. Tenir molt clars els teus trets particulars i únics per diferenciar-te de la competència. Identificar els productes i serveis que faran que el negoci funcioni econòmicament i conèixer el públic objectiu per tal d’arribar a ell i fer-lo client. I si ens posem a demanar… Que es converteixi en client habitual!   

Quina estratègia online necessita el negoci? DESCOBRIR

A través del màrqueting cal fer una investigació exhaustiva del públic que t’interessi per vendre els productes o serveis: nivell socioeconòmic, estil de vida, objectius, interessos, fins i tot, conèixer la millor forma per interactuar amb ells, quines xarxes socials consulten, a quines hores interactuen, són persones habituades a fer compres online, … Són alguns exemples concrets. D’això se’n diu definir un buyer persona, un arquetip del tipus de client al qual es dirigeix la marca. 

Tota aquesta informació és indispensable per definir la marca abans de posar en marxa un projecte empresarial. D’aquesta manera, es coneix d’una forma molt més completa tot el que envolta la marca per tal de millorar el present i futur de l’empresa. Una vegada està definit el projecte i la identitat de marca és clara, el següent pas del màrqueting és començar amb la promoció de la marca i donar a conèixer el projecte perquè sigui reconegut pel públic. Aquí entra la necessitat d’una bona comunicació digital, que transmeti valors i sigui inspiradora. La creativitat junt amb la creació de continguts online són una eina que permet mostrar els valors de la teva marca, així com les necessitats que solucionen els teus productes. Una comunicació digital centrada en el públic objectiu és la millor manera de crear una comunitat fidel a la marca. Saps què es el social media màrqueting? T’ajudarà a aconseguir-ho.

L’augment de clients i vendes amb el màrqueting

Una marca amb els objectius de màrqueting ben definits, centrada en el seu públic, és la clau per trobar usuaris i clients fidels, és a dir, crear una comunitat que et segueixi. I això ajuda a guanyar visibilitat per la teva empresa i que els teus productes o serveis arribin a més usuaris i a més clients potencials. Per una empresa no hi ha res millor que això, perquè uns clients i usuaris contents, es converteixen en la millor publicitat, el poder del conegut “boca a boca”. Però, arribar a tenir una comunitat fidel no és senzill ni ràpid. És un procés que requereix temps, molta paciència, constància i, sobretot, moltes hores de dedicació. 

El màrqueting o la promoció de la marca es treballa des de molts aspectes diferents, des de la comunicació en el punt de venda, el disseny del logotip o colors corporatius, la creativitat en els missatges a les xarxes socials,….

Una de les estratègies de venda més utilitzades són els descomptes, regals o productes gratuïts com a ganxo per donar a conèixer una nova gamma de productes, incentivar les vendes o cridar l’atenció de nous clients. Sempre i quan, la base del producte sigui bona i no es vegi afectada la viabilitat del projecte. 

D’entre les tècniques de màrqueting més conegudes hi ha la publicitat. La publicitat tradicional consisteix a donar a conèixer la marca a través d’espais públics amb bones imatges i creativitats, també en negocis locals, amb paperets repartides en una zona concreta o comprar espais publicitaris en mitjans de comunicació locals com ràdio o televisió. L’ús de la publicitat en xarxes socials per part de les marques és cada cop més habitual i necessari, ja que són mitjans que acullen tot tipus de públics de segmentació ben diferent. 

El màrqueting digital i la publicitat online

El màrqueting tradicional no és contrari al màrqueting digital, de fet, es complementen. La necessitat de les marques d’estar presents en el món digital, especialment a les xarxes socials, és cada cop més gran. Una de les formes d’arribar al target desitjat és amb una estratègia de publicitat online. Al contrari de la publicitat tradicional, permet una major segmentació del públic, pot ser personalitzada i, a més a més, es redueix el cost de la inversió si ho comparem amb la publicitat tradicional, fent que sigui accessible per tot tipus d’inversions.

La necessitat d’una bona estratègia de màrqueting i publicitat és clau per arribar al públic desitjat, crear una comunitat fidel i, per tant, fer créixer les vendes. Determinar les accions més oportunes només és possible amb un estudi exhaustiu de la marca i de tot el seu ecosistema, tenint en compte des del que es ven, com és el procés de venda i distribució, a més de tenir en compte a les persones a qui es dirigeix.

Deixa’t assessorar per expertes en màrqueting per fer créixer el negoci a través d’internet! 👩‍💻

cta-aventura-digital-
Desplaça cap amunt
Obrir whatsapp
1
Vols que parlem?
Hola, 👋🏻
Com et puc ajudar?