Què pot fer el màrqueting digital per la meva empresa?

El màrqueting digital és una opció cada cop més adoptada per qualsevol tipus d’empresa. Indistintament del sector i les dimensions de l’empresa, totes elles comparteixen una mateixa visió i opinió respecte a les possibilitats que brinda una estratègia de màrqueting digital, pretenen aportar valor al negoci i aconseguir els objectius empresarials marcats a través de l’aplicació de les diferents tècniques online. 

El màrqueting és un sistema de venta necessari per tota empresa que es vulgui mantenir i prosperar, i es basa en les 4P: Producte, preu, promoció i punt de venta. Amb l’aparició de l’era digital, el màrqueting com a disciplina s’amplia a una audiència digital i s’especialitza i busca noves tècniques online per arribar als usuaris que naveguen a internet. 

Quina estratègia online necessita el negoci? DESCOBRIR
 

3 Principals objectius de màrqueting digital: 

Donar a conèixer la marca

T’interessa el marketing online si ets una empresa que tot just estàs posant els peus al món online o bé, vols millorar la teva posició dins d’un territori, fins i tot, si tens previst expandir el negoci i posicionar-te, dins del teu sector, però en una nova ubicació, l’online marketing et pot ajudar. 

Captació de nous clients i fidelització

La base de dades és un actiu molt important del negoci, ampliar-la i cuidar els clients actuals pot ser el teu objectiu principal si vols créixer en digital. 

Conversió i ventes

Un cop coneixes el teu públic objectiu i hi tens una bona comunicació amb ells, cal treballar la fase més complicada, la de la compra. Una persona ha de confiar en la marca per acabar comprant un producte i no anar-se’n a la competència, per aquest motiu, aquesta estratègia de màrqueting digital no funciona si no es treballa en les altres fases prèvies a la conversió. 

Com aconseguir els objectius digitals? 

Algunes estratègies online per aconseguir els 3 principals objectius de màrqueting digital són les següents: 

 1. Donar a conèixer la marca 

Per arribar als objectiu de visualització i reconeixement d’un segment de la població es poden aplicar diferents tècniques. Treballar les xarxes socials d’una determinada manera, així com crear una estratègia de continguts per explicar qui ets, què fa l’empresa i donar a conèixer els valors que es defensen, són algunes opcions per treballar la comunicació amb el públic en una estratègia coordinada.  

Les xarxes socials requereixen temps i dedicació, si vols accelerar el procés, amb una inversió econòmica es poden aconseguir els objectius amb major rapidesa. A través d’una estratègia de publicitat a xarxes socials, la teva empresa o els teus productes seran vistos per una comunitat més amplia, captant la seva atenció i treballar la imatge de marca del negoci per mitjà d’anuncis gràfics, vídeos i text que et faran connectar amb el públic.  

2. Captació de nous clients 

A nivell digital hi ha varies formes d’ampliar la base de dades, potser t’interessa canalitzar la captació de clients a través d’una pàgina web dissenyada per l’adquisició de contactes. L’adequació del site a les normatives d’usabilitat farà que la conversió sigui més fàcil. Una web intuïtiva farà que puguis guiar l’audiència fins allà on t’interessa; un formulari, la pàgina per registrar-se com a client, l’adquisició d’un contingut digital, etc.  

Una pàgina web és un mitjà propietat de l’empresa que no depèn de res ni ningú més que de la direcció i que perdurarà en el temps, es pot modificar i millorar però només depèn de tu. És la plataforma més comuna i complerta en un ecosistema digital. A través d’ella, una organització pot mostrar sense límits el seu ventall de serveis, productes i possibilitats, per donar-se a conèixer a nous clients. Per mitjà d’una estratègia de màrqueting digital és possible crear un embut de captació amb la finalitat d’aconseguir que els visitants deixin les seves dades i així incloure’ls al registre de contactes de l’empresa. Un cop estiguin a la llista, es poden aplicar diferents accions a través d’una segmentació concreta de la base de dades i crear una comunicació personalitzada pels diferents clients, basada en els seus interessos i estats, dins del funnel o embut de conversió.  

“Los mayores activos de cada empresa son sus clientes, ya que sin cliente no habría empresa”  

Michael LeBoeuf

Una altra alternativa és utilitzar la tècnica de gestió de xarxes socials per ampliar el nombre de seguidors dels canals socials, guanyar-te la seva confiança i, finalment, transformar-los en clients. Si ets un negoci que està enfocat al client final (B2C) és una opció amb moltes possibilitats. Saps com utilitzar els mitjans socials en el teu negoci?

3. Conversió i possibilitats de venta 

En cas que la voluntat de l’empresa sigui arribar als objectius de ventes marcats, la millor opció és invertir en publicitat online. La publicació promocionada ja sigui en cercadors, xarxes socials o display (baners d’imatges en pàgines web) és l’opció més eficaç per aparèixer en les cerques relacionades a un producte o la solució d’una necessitat.  

Els anuncis han de ser missatges persuasius que eliminin les barreres entre la marca i el possible client. Despertar la seva curiositat, aportar una solució o resoldre una necessitat concreta són punts de vista des dels quals es pot dissenyar l’anunci.  

Estàs equivocat si creus que no és viable la inversió en publicitat digital pel teu negoci, l’únic que caldrà tenir clar són els objectius empresarials i les possibilitats que t’ofereixen els algoritmes de Google i Facebook (les principals plataformes de publicitat digital) en funció de factors diferents. El cervell d’aquestes plataformes realitza estudis segons la inversió de cada empresa, la competència i la reacció de l’audiència. Dades i indicadors que s’han de seguir d’aprop per optimitzar el pressupost invertit.     

Ara que ja saps què pot fer el marketing digital per la teva empresa, no dubtis en crear una estratègia personalitzada pel teu negoci que et permeti aconseguir les metes anuals o periòdiques i seguir el camí per créixer en digital.  


cta-aventura-digital-

Desplaça cap amunt
Obrir whatsapp
1
Vols que parlem?
Hola, 👋🏻
Com et puc ajudar?